Vigilància dels nivells d'acrilamida en els establiments minoristes d'alimentació

Hola,

Sabeu com s'està realitzant el control de les noves mesures per reduir la formació d'acrilamida en els establiments minoristes d'alimentació? Heu incorporat aquests aspectes als protocols d'inspecció amb l'entrada en vigor del nou reglament?

Vaig publicar una entrada al bloc de l'ajuntament amb el que vaig entendre que han de complir aquestes locals, però no sé si estic del tot en el cert, si el sector les coneix i les aplica bé i si tothom les està comprovant.

http://pladeformacioajuntament.santboi.cat/blog/stop-acrilamida/

Salutacions,

Lucas Arinero

Darrera resposta: Miquel Martínez Martínez 24/05/2018 - 07:17

1 comentari

Martínez Martínez, Miquel

Bon dia, l'acrilamida com les micotoxines, el metalls pessants o els nitrats s'han de controlar en els aliments d'acord  amb el Reglament 1881/2006 de la UE.

A l'àmbit local poca cosa podem fer tret de supervissar e informar als operadors alimentaris de que han de fer unes bones pràctiques d'elaboració per reduïr la presència d'aquests compostos en els aliments.

Pel que fa a les acrilamides els estats membres analitzaran un seguit de mostres per conèixer com està la situació.A nosaltres tan sols en resta esperar informació.

Aprofitant això, m'agradaria fer una reflexió de que a l'àmbit local en seguretat alimentària pot ser fora interessant disposar d'un pla de investigació de la qualitat sanitària dels aliments elaborats a l'àmbit local com restauració comercial, cansaladeries, pastisseries. ..., e incidir en els perills més freqüents com patògens (Salmobnella, Campylobacter, >L monocytogenes,...) i algun additiu (sulfits, nitrats,...). Segur que alguns municipis en fan, però fer-ho d'una manera més amplia i coordinada pot ser tindria sentit. Que us sembla?