Comís animals en el cas de maltractament i en el cas de GPP sense llicència i amb mossegades

Bona tarda,

Tinc dos casos de tinença d'animals de companyia on volem fer el comís, però no sé ni per on començar. Us poso en antecedents.

1er CAS--> Hem rebut informació per part d'uns veïns, però no hi ha denúncia ni queixes per por, on ens posen en coneixement que hi ha en un pis, ocupat per ocupes on tenen varios gossos sense les condicions idònies de ben estar i mal nodrits, sense aigua ni menjar. Tinc previst anar aquesta setmana a fer la inspecció acompanyada per la policia, però desconec quin és el procediment a seguir. 

A) En el supósit que em deixessin entrar a veure els gossos, si els gossos estan bé. Entenc que només hauria de fer un informe favorable.

B) En el cas que es comprovés que els animals estàn en mal estat. Com hauria de procedir?  o quins serien els següents passos?

C) El que segurament passarà, no em deixen entrar. A partir d'aquí qeu?

2on CAS --> És un senyor que té entre 2-3 GPP, ha tingut diversos altercats amb mossegades, se li ha requerit diverses vegades que censi els gossos i demani la llicència. Cada cop que s'ha anat a comprovar in situ els gossos (diferents tècniques de salut) el nom dels gossos és diferent... sense poder comprovar realment si son gossos diferents o només els hi han canviat el nom. Ja ha estat sancionat amb dos multes elevades per un dels gossos, per no presentar la documentació requerida, tan de cara a tenir els gossos i per no seguir el protocol de mossegades que contempla l'ordenança. Ara, després del segon expedient sancionador amb multa, volem iniciar el procediment per fer el comís del gos. Però tinc diversos dubtes:

En el moment de la mossegada, el gos el portava el senyor A (sancionat), però ara el té el germà (senyor B) però alhora la cartilla del gos, està anom de la dona del senyor A. I cada cop que preguntes, el gos es de l'altre

Amb tota aquesta barreja de persones, no sé si es pot fer un informe per podrer iniciar aquest comís, independentment de qui sigui el gos o qui el tingui ara. Cada cop que se li ha fet un requeriment al senyor A, aquest no ha al·legat res de res. 

Em podeu orientar??

Gràcies.

Darrera resposta: Cristina Armada Santero 03/12/2019 - 12:53
1
Categories:
Animals de companyia

5 comentaris

Roca Alberch, Anna

Bon dia,

En el primer cas si no et permeten entrar has de tenir constància que no t'han permès l'entrada, a Santa Coloma de Cervelló  jo ho faig en acta, però ha d'estar signada per un funcionari (jo no ho soc) però la polica si . Amb això s'ha de fer un decret i demanar autorització judicial per poder entrar.  Crec que totes les ordenances estableixen l'obligació de col·laborar amb la funció inspectora. El problema és que l'autorització judicial serà lenta. Una altra opció, si surten amb els gossos és que la policia els pari perl carrer.

Sobre el segon cas, tots han de tenir llicència tant el porpietari com qui el condueix o el tingui a casa. Es veu que amb la gent que te gpp això de passar-los d'un a l'altre es costum perquè jo m'hi he trobat dos cops.  Aquí al principi erem més considerats, però ultimament hi ha agressions a altres animals i/o persones i ens hem posat una mica més durs (també és voluntat política) i ara obrim sancionadors contra tothom en els quals poden haver-hi diversos interessats.  Sobre la identificació dels gosso el millor és portar lector de xip  i identificar-los pel numero de xip  (si no estan identificats ja no es pot fer i això també passa).

Sobre el comís del gos com que és una mesura cautelar es pot adoptar prèvia a la resolució de l'expedient . La policia aquí ho fa directament si ho consideren necessari, jo ho faria amb un decret i notificació, que després afegiria al sancionador o bé el d'incoació de l'expedient ja pot establir les mesures cautelars.   Jo crec que el fet de no estar identificats ja és motiu pel comís i així li poseu identificació a càrrec del propietari i a partir d'aquí ja tens traçabilitat

Espero haver-te ajudat una mica en aquest laberint

Salut,

Anna

Sala Márquez, Isabel

Gràcies Anna! Molt aclaridor, ara posar-ho en pràctica, ja veurem! jajaja.

Per fer el comís, entenc que ho haig de gestionar amb la mateixa empresa que tenim contractada per la gestió d'animals abandonats i colònies de gats?

Em podrieu passar un model d'aquesta acta? No en tinc cap o no la trobo.

Moltíssimes gràcies

Martín Cabeza, Ramon

Totalment d'acord. Només afegir que, almenys jo, també faig comissos sense anar amb la Policia Local, fent una acta on s'expliquen els motius. I, efectivament, un GPP sense xip pot ser motiu de comís perquè si no hi ha xip no hi ha Llicència i perquè l'experiència ens demostra que després desapareix (se'l passen a un altre) i no es pot acreditar que sigui el mateix gos. En tot cas, un cop comissat, no el recuperen fins que hagin tramitat la llicència.

Sala Márquez, Isabel

Gràcies Ramón.

Entenc que si constato que no hi ha cap registre a l'anicom ni demanada cap llicència per aquests 2/3 gossos, puc anar al domicili, i directament fer el comís dels 2/3 gossos? i aixecar l'acta, acompanyada o no de la policia. Llavors un cop comisat i traslladat a la gossera se li pot col·locar el xip i ja es fa càrrec dels gastos el propietàri, no?

Moltes gràcies

Armada Santero, Cristina

Isabel,

ho hauries de lligar amb el servei d'acollida i recollida per a què estiguin al cas.

Has d'aixecar acta, si.

No està de més anar amb PL si és un comís de GPP...