Curs "Biophilic cities: regenerar la ciutat amb la renaturalització. Estratègies, eines i gestió per la biociutat"

Públic al qual s'adreça:
Electes, responsables i personal tècnic municipal dels àmbits d'urbanisme i habitatge, d'obres i serveis, de la salut pública, d'esports i d'altre àrees relacionades amb el tema.
dimarts
Novembre 2015
Data de finalització: dimecres, 11/11/2015 - 14:30

Presentació

L’Organització Mundial de la Salut en l’informe de la Comissió sobre determinants de la salut (2008), apunta que un entorn físic saludable és essencial per garantir l’equitat en salut i recomana vetllar per tal que la planificació urbana promogui estils de vida saludables i entorns segurs.

Les infraestructures ecosistèmiques són una eina estructural, per millorar la qualitat de l’hàbitat urbà en l’espai públic i privat de la ciutat i les conurbacions urbanes, al  servei d’una gestió renovada dels projectes públics i privats. El curs aprofundirà sobre els seus continguts i tècniques i presentarà una gamma d'investigacions i projectes urbano-ecològics que s’estan desenvolupant en el context urbà actual.

El programa se centra en quatre temes: hàbitats, l'ambient, la salut i la història de la regeneració de la natura en la ciutat, amb ponents  d'una varietat de disciplines: l'ecologia, la biologia evolutiva,ecofisiologia, l’urbanisme, els projectes, i la conservació i gestió de la ciutat, tant en els espais públics com el sistema més general d’espais oberts i infraestructura ecològica.

El curs s’organitzarà amb tres màster Class i tres ponències- debats preparades prèviament mitjançant la presentació de guions de debat.

Els ponents i participants a les sessions de debat provenen d'universitats, agències governamentals, oficines privades,  grups de conservació sense fins de lucre, i empreses de consultoria.

Sala Mirador.
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).
Montalegre, 5. Barcelona.

Programa i inscripcions

El termini per la inscripció finalitza el 3 de novembre de 2015, a les 15.00 h. Places limitades.

Podeu consultar el programa i fer la vostra inscripció clicant aquest enllaç.

* La inscripció és gratuïta pels ajuntaments, si es fa a través de GESTFORMA.

Etiquetes:
Cursos i jornades