Actualitzat el visor de dades “Casos COVID-19 per municipi” per canvis en el recompte dels casos

Des del 4 de gener de 2021 el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i el Servei Català de la Salut han establert nous criteris en el registre dels casos COVID-19.

Hem actualitzat el visor de dades “Casos COVID-19 per municipi” d’acord amb aquests nous criteris per a que disposeu de la informació necessària per conèixer l’afectació de la pandèmia al vostre municipi, i tingueu com a referència les dades de la vostra comarca i província.

Els principals canvis respecte als criteris anteriors són:

• S’ha eliminat la tipologia de cas “sospitós” a causa de l’evolució de la disponibilitat de diferents proves diagnòstiques.
  • S’ha incorporat la tipologia “Positiu TAR”, que identifica els casos amb test antigènic ràpid.
  • S’han afegit els casos confirmats per PCR o Test antigènic realitzats en àmbits privats i introduïts en el SISCAT (Sistema Sanitari Públic de Catalunya). Aquest canvi ha suposat una actualització de la sèrie històrica amb un increment total d’uns 2.000 casos des de l’inici de la pandèmia.
  • La data dels casos és la data d’inici de símptomes, en comptes de la data de realització de la prova diagnòstica.

Esperem que us sigui d’utilitat i si en teniu qualsevol dubte us podeu adreçar a la bústia de la Secció d’Informació i Anàlisi en Salut Pública: ssp.infoanalisi@diba.cat

Etiquetes:
dades, COVID-19, Informació