Caducitat productes d'obrador
Publicat per Eva Solé Bastida el 29/12/2022 - 11:02
Tenim un cas d’un obrador de pastissos per encàrrec que ara per Nadal ha començat a fer més productes (torrons, galetes nadalenques...). No fa molt gènere però els hi posa tres mesos de caducitat sense haver fet cap tipus d’analítica. Al ser productes fets amb ingredients simples de llarga duració en sorgeix el dubte de si permetre la venta sense aquestes analítiques o obligar que posi una caducitat més curta (2 dies), hi hauria alguna altra opció? Algú s'ha trobat amb un cas similar?
Moltes gràcies!
Darrera resposta: Eva Solé Bastida 02/01/2023 - 11:07
2 comentaris
Hola bon dia
No, no m'he trobat amb cap cas similar, però aquesta guia potser et pot anar bé ttps://agricultura.gencat.cat/web/.content/04-alimentacio/malbaratament-alimentari/enllacos-documents/fitxers-binaris/informe-dates-marcatge-IRTA-novembre-2022.pdf
La baixa activitat d'aigua d'aquests productes em fa pensar en data de consum preferent, en el document s'explica molt bé , tot i que no especifica els mesos, per precaució jo faria 3 com a molt
Espero que et serveixi
https://agricultura.gencat.cat/web/.content/04-alimentacio/malbaratament...
Bones festes
Moltes gràcies Elisenda. No tenia constancia d'aquesta guia, ara me la miraré encara que el que proposes té sentit.
Bon any!